Hei! Me olemme Duracell

we-are-duracell-logo-white

Duracell on maailman johtava tehokkaiden alkaliparistojen, erikoisparistojen ja ladattavien paristojen valmistaja. Duracellin tarina alkoi 1940-luvun alussa, minkä jälkeen siitä on tullut tunnettu ja persoonallinen merkki, jonka kompakteihin ja pitkäkestoisiin paristoihin luotetaan. Tämän kaiken ytimessä on Duracell-pupu.

Duracell Bunny

DURACELLIN TARINA

Show / hide

1920-luku Duracellin Tarinan Alku

Tarina alkaa 1920-luvun alussa: kekseliäs tieteilijä Samuel Ruben ja innokas volframihehkulankojen valmistaja Philip Rogers Mallory tapaavat ensi kerran. Ruben vierailee P. R. Mallory Company -yrityksessä, koska hän tarvitsee koetta varten erään työkalun. Ruben ja Mallory ymmärtävät pian yhteistyön mahdollisuuden: Rubenin nerokkuus keksijänä voitaisiin yhdistää Malloryn valmistuspotentiaaliin. Näiden kahden miehen kumppanuus, joka kestää Malloryn kuolemaan vuonna 1975 asti, muodostaa Duracellin kansainvälisen toiminnan perustan.

Show / hide

1960-luku Duracell - Ensimmäinen paristo kuussa

Yritys tuo ensimmäiset Mallory-nimiset alkaliparistot markkinoille. Nämä uuden sukupolven paristot on suunniteltu käytettäviksi Kodakin paljon energiaa vaativissa Instamatic-kameroissa, joissa on sisäänrakennettu salama. Vuonna 1965 otetaan käyttöön tuotenimi Duracell. Samalla aletaan markkinoida kuluttajille suunnattuja ohjelmia ja tuotteita. Paristoja valmistetaan suoraan Agfan, Kodakin ja Polaroidin käyttöön. Nämä yritykset valmistavat uudenlaisia kuluttajille tarkoitettuja laitteita, kuten nauhureita ja radiopuhelimia. Vuonna 1969 Duracell on mukana Apollo 11 -avaruuslennolla ja siitä tulee ensimmäinen paristo kuussa.

Show / hide

1970-luku Ikoninen brändi syntyy

Vuonna 1971 Duracell ottaa käyttöön tunnusomaisen kuparin ja mustan väriyhdistelmän, joka edustaa sen paristojen johtavuutta, voimaa ja poikkeuksellista laatua. Duracell on ensimmäinen televisiossa mainostettu paristomerkki, ja Duracell-paristoihin yhdistetystä mainoslauseesta tulee pian osa arkista kielenkäyttöä: ”No other battery looks like it. No other battery lasts like it.” – ”Mikään muu paristo ei näytä samalta. Mikään muu paristo ei kestä yhtä pitkään.” Vuonna 1973 syntyy Duracell-pupu. Newyorkilainen mainostoimisto Dancer Fitzgerald Sample luo ikimuistoisen televisiomainoksen, jossa esiintyy rumpua soittava pupu. Tästä lähtien pupu on edustanut Duracell-paristojen poikkeuksellista kestävyyttä verrattuna tavallisiin sinkki-hiiliparistoihin. Vuosien varrella pupun hahmo on kehittynyt lelusta suosituksi ja leikkisäksi ikoniksi, joka lisää Duracell-brändiin lämpöä ja persoonallisuutta.

Show / hide

2016 Duracell osana Berkshire Hathawayta

Berkshire Hathaway ostaa Duracellin. Duracell keskittyy myös jatkossa luomaan kestävää kasvua, alan johtavia innovaatioita ja pitkäkestoisia laatutuotteita asiakkaille ja kuluttajille, jotta siitä tulisi maailman merkittävin kuluttajiin keskittyvä energiayritys.

Duracell-Pupun tarina

Pupu on muuttunut aikojen saatossa vuoden 1973 jälkeen. Sen kehitys on kuitenkin tapahtunut samalla, kun Duracell-paristojen ja -tuotteiden laatu ja teho ovat lisääntyneet. Nykyään Duracell-pupu on yksi maailman laajimmin tunnetuista brändin keulakuvista.

Duracell

Duracell on markkinaosuudeltaan maailman merkittävin kuluttajaparistoja valmistava yritys ja johtava tehokkaiden alkaliparistojen, erikoisparistojen ja ladattavien paristojen valmistaja. Sen jälkeen, kun tuotemerkki luotiin vuonna 1965, siitä on tullut kansainvälisesti tunnettu ikoninen kuluttajille suunnattu brändi, joka tunnetaan laadusta, luotettavuudesta ja innovaatioista.

Duracellilla on yli 3 300 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja sillä on alueelliset pääkonttorit Yhdysvalloissa, EIMEA-alueella ja Aasiassa. 1. maaliskuuta 2016 yrityksestä tuli pysyvä osa Berkshire Hathaway -konsernia.

Virtaa kuluttajien eniten käyttämiin laitteisiin

Joka sekunti jossain päin maailmaa myydään keskimäärin 63 Duracell-tuotetta, ja paristokäyttöisiä laitteita myydään yhä enemmän. Kuluttajien mielissä Duracell-pupu ja kuparinväri yhdistyvät paristoihin. Pyrimme vastaamaan uuden kysynnän tuomiin tarpeisiin hyödyntäen näitä vahvuuksiamme.

Tavoitteenamme on olla kuluttajien ensimmäinen valinta, kun nämä valitsevat paristoja tärkeimpiin laitteisiin, ja luoda pitkäkestoista arvoa ja menestystä kumppaneillemme.

Innovaatiot johtavat menestykseen

Innovaatiot ovat keskeinen osa Duracellin tarinaa: yritys on jatkuvasti kehittänyt kilpailijoiden paristoja tiiviimpiä, voimakkaampia, tehokkaampia ja pitkäkestoisempia paristoja. Siitä lähtien, kun Duracellin kehitys 1940-luvulla alkoi, yritys on ollut alan ensimmäinen monessa suhteessa: se kehitti ensimmäiset AA- ja AAA-alkaliparistot ja ensimmäisen kuulolaitenappipariston. Duracell-paristot olivat jopa ensimmäiset paristot kuussa, ja niitä käytettiin ensimmäisessä langattomassa Logitech-hiiressä, mikä teki tietokoneella työskentelystä huomattavasti kätevämpää.

Duracellin tavoite on jatkuva tuotteiden innovointi. Esimerkkinä tästä on Duracell Ultra Power, Duracellin paras ja tehokkain tuotteeseen kuin tuotteeseen sopiva alkaliparisto. Merkittävät investoinnit tutkimus- ja kehitystyöhön mahdollistavat sen, että Duracell-tuotteisiin luotetaan eniten, oli kyseessä sitten hienostunut uutuuslelu tai pelikonsoli tai älypuhelimien nopeat kannettavat laturit.

Laadunvarmistus ja ympäristövaikutusten vähentäminen

Duracellin laadunvarmistus ylittää ISO 9000 -standardien vaatimukset ja asettaa erittäin tiukat edellytykset raaka-aineille, tarkalle testaukselle ja suorituskyvyn ja energiankulutuksen valvonnalle. Jokaisen Duracell-pariston laatu ja paras mahdollinen suorituskyky tarkistetaan ennen kuin se lähtee tehtaalta.

Duracellin ainutlaatuisen POWERCHECK™-toiminnon avulla kuluttajat voivat tarkistaa Duracell-pariston tehon välittömästi ja hyödyntää jäljellä olevan tehon laitteessa, joka kuluttaa vähemmän virtaa. Näin kuluttaja saa enemmän vastinetta rahoilleen ja jätettä syntyy vähemmän. Duracellin poikkeuksellisissa alkaliparistoissa ei ole ollut raskasmetalleja vuosikausiin.

Tukea yhteistyökumppaneille

Maailman suurimmat laitevalmistajat suosittelevat juuri Duracell-paristoja, koska ne ovat suorituskyvyltään poikkeuksellisia ja pitkäkestoisia ja koska kuluttajat kokevat ne laadukkaiksi tuotteiksi.

POWERED BY DURACELL

Työpaikat

On monta syytä miksi työskennellä Duracellilla, maailman johtavassa paristoyrityksessä! Korkeatehoisten alkaliparistojen johtavana valmistajana uskomme siihen, että kasvua kannattaa tukea ja kyvyistä palkita, joten tule sinäkin töihin Duracellille ja auta meitä tarjoamaan jatkossakin luotettavaa tehoa!

LISÄTIETOJA